Васильків і легендарне керамічне панно Галини Севрук "Місто на семи горбах"
Васильків і легендарне керамічне панно Галини Севрук «Місто на семи горбах» з інтер’єру готелю «Турист» (1980-1987).
Панно демонтоване 2020 року за наказом нового власника готелю.
Після обурення громадськості передано до Національного заповідника «Софія Київська», де зараз реставратори його монтують на стіну у корпусі «Консисторія». Відкриття планується 18 травня, у день народження Галини Севрук.
Зі спогадів Галини Севрук: Панно «Місто на семи горбах» у готелі «Турист» (Київ) мало складну історію.
Почала працювати над ним 1980 року. Я вже зліпила все панно і встигла обпалити на бісквіт у майстерні, потому майстерню закрили – санепідстанція – якихось норм ми не дотримались.
А панно лежить і замовник наполягає – а я хвора. Все ж таки зуміли домовитися з містом Васильків і відвезли на завод.
Я зібрала всі свої сили і поїхала у Васильків. Розклали панно долі і почали обробляти, фарбувати: поливи, емалі, солі, смальта, скло – використовували все.
Допомагав фарбувати Георгій Гура, який працював на той час гончарем у майстерні.
Панно вийшло з печі з першого разу, другий раз не обпалювали.
Але монтувала це панно вже десь у 1985-87 рр. У мене з новим керівництвом був постійний конфлікт…
….1986 року вибух у Чорнобилі. Хочу взяти відпустку за свій рахунок, аби вивезти онуку Лесю у Карпати, та керівник (Ахтеров) не пускає.
Тоді оформлюю пенсію, звільняюся з роботи.
Та залишається моя незавершена робота – моя дитина.
Тож за рік повертаюсь і стаю на роботу на 2 місяці – тоді існувала така практика.
За ці 2 місяці встигаю з допомогою Жори Гури змонтувати панно «Місто на семи горбах» у готелі «Турист».
Панно дуже велике і складне. Технологія була така: спочатку викладали панно на підлозі, а потім, починаючи з середини, кожний шмат, що мав по три дірки для шурупів, прикладали до стіни, відмічали дірки, далі вже дреллю працювали, забивали кілки і садили на шурупи кераміку, а як не сідала, то знімали попередні деталі, пересували і йшли далі.
Робота тяжка, а я, як наглядач, була невблаганна і сувора.
Це була моя остання монументальна робота. До майстерні вже не поверталась.
Більше про реставрацію панно читайте тут.
Першоджерело за посиланням.
Щоб першими дізнаватися про останні події Київщини, України та світу – переходьте і підписуйтесь на наш Telegram-канал Погляд Київщина – Інформаційна Агенція. Також читайте нас у Facebook Погляд Київщина і дивіться на YouTube.